Lieve mooie mensen,

Met deze oproep vragen wij u lid te worden van een club van mooie mensen die bereid zijn om een extra sponsorbijdrage te doen aan Stichting MooiMens, maar dan zo dat de Belastingdienst een leuk stuk mee gaat betalen. Laat die kans niet liggen!

Hoe werkt het?

Onderdeel van onze sponsorinspanningen die de Stichting doet om geld bij elkaar te krijgen, is de Club van 50. Je wordt lid van de club als je in ieder geval 50 euro per jaar sponsort aan de club.

De regel van de Belastingdienst is dat als je een schriftelijke overeenkomst aangaat met een Stichting of Vereniging voor een periode van tenminste vijf jaar, dat dan de gift aan de Stichting of Vereniging volledig aftrekbaar is voor de Inkomstenbelasting.

Een rekenvoorbeeld: je sponsort € 100,-. Je mag die € 100,- opvoeren als gift op je Belastingaangifte. Per saldo betaalt de Belastingdienst al gauw 42% tot mogelijk wel 52% mee aan de gift. De club krijgt dan € 100,- jij betaalt per saldo € 58,- en de Belastingdienst betaalt € 42,- mee aan onze Stichting! Elk bedrag is natuurlijk welkom. Beperk je niet tot € 50,- € 150, -€ 500,- of welk bedrag dan ook. Alles mag. Geboren in 1977? € 77,- is heel mooi. Je leeftijd in euro's? Woon je op huisnummer 81? Als het maar minimaal € 50,- is. Lukt het niet alleen? Doe dan samen met een of meer andere mooie mensen. Of bel je suikeroom of - tante, iedereen is welkom.

Geldt hiervoor geen drempel bij de Belastingdienst? Nee hiervoor geldt geen drempel. Deze regeling is juist zo opgezet om het extra aantrekkelijk te maken.

Zit ik vast aan mijn vijf jaar? Ja en nee.
Ja, want als je niet sponsort kun je vanzelfsprekend ook niets aftrekken van de belasting.
Nee, want je kunt er altijd weer vanaf. De Belastingdienst zal dan waarschijnlijk wel de aftrek ongedaan maken. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als je de volle vijf jaar wilt vol maken, maar Stichting MooiMens zal de sponsorbijdrage niet formeel gaan opeisen. Het is een "moreel" contract dat we aangaan. We zullen de leden van de Club van 50 wel elk jaar een bescheiden herinnering sturen, maar niet meer dan één.

Wat doen we met het geld? De opbrengsten van de Club van 50 zal met name worden gebruikt om de gemeenschappelijke ruimten (o.a. huiskamer, keuken) van de woonvoorziening in te richten en aan te kleden. Ook de tuinaanleg en -onderhoud, een stalling voor fietsen zijn onderdelen die we d.m.v. giften bij elkaar hopen te krijgen. Dat lijkt ambitieus, maar wij denken echt dat wij dat kunnen met zijn allen.  Vanzelfsprekend zullen alle bewoners hier van profiteren. Iedereen wordt er dus beter van en nogmaals: de Belastingdienst betaalt mee!

Wat krijg ik er voor terug? Zoals gezegd: een deel van het geld krijg je terug van de Belastingdienst. Daarnaast natuurlijk enorme waardering van de Stichting en haar bewoners!
En last but not least een mooie vermelding op de pagina van de website bij de Club van 50 van Stichting MooiMens.

Ik wil lid worden van de Club van 50. Wat moet ik nu doen? Als je de overeenkomst (link onderaan) invult, ondertekent en opstuurt via mail of per post naar Stichting MooiMens, Bordewijkring 40, 3261PV Oud Beijerland, t.n.v. de Penningmeester, dan ontvangt je per omgaande een door Stichting MooiMens ondertekende versie terug. Daarna is het een kwestie van betalen onder vermelding van "Stichting MooiMens Club van 50". En natuurlijk opvoeren bij je jaarlijkse Belastingaangifte.

Ik wil gewoon doneren zonder overeenkomst. Kan dat ook? Ja dat kan zeker! Je kunt elk bedrag wat jij kwijt wilt overmaken op rekeningnummer RABO: NL17 RABO 0374497737  t.n.v. Stichting MooiMens HW  Oud Beijerland.

Voor sponsoring zonder overeenkomst geldt overigens wel een drempel bij de Belastingdienst.

Ik heb nog andere vragen over de Club van 50. Geen probleem: Stuur je bericht naar info@stichtingmooimens.nl

t.n.v. de penningmeester of bel iemand van het bestuur.

Download het formulier Overeenkomst Periodieke gift in geld van de Belastingdienst.